Najdi si svého farmáře bez pomoci státu

     
Sloganem Nejbližší pomocná ruka je na tvém vlastním rameni se při propagaci služeb a nabídky svých produktů při prodejích zemědělských surovin a potravin z nich vyrobených ze dvora budou řídit farmáři sdružení v projektu Najdi si svého farmáře. Vyplynulo to z jejich historicky prvního setkání 20. března v Netíně na Žďársku. V průběhu setkání přistoupili do projektu další noví farmáři a projekt v ten okamžik sdružoval 82 zemědělců z celé České republiky.

Sloganem Nejbližší pomocná ruka je na tvém vlastním rameni se při propagaci služeb a nabídky svých produktů při prodejích zemědělských surovin a potravin z nich vyrobených ze dvora budou řídit farmáři sdružení v projektu Najdi si svého farmáře. Vyplynulo to z jejich historicky prvního setkání 20. března v Netíně na Žďársku. V průběhu setkání přistoupili do projektu další noví farmáři a projekt v ten okamžik sdružoval 82 zemědělců z celé České republiky. Také spektrum nabídky pro spotřebitele se významně rozšířilo. Zájemcům o potraviny a zemědělské suroviny nakupované přímo od zemědělců ze dvora mohou farmáři nabídnout kromě výrobků z kravského mléka také produkty z kozího mléka a v průběhu sezóny čerstvou zeleninu, brambory, jahody, bylinky nebo obiloviny. Nabídka obsahuje i jehněčí, krůtí a pštrosí maso, vejce či husy. Na propagaci svých produktů se účastníci projektu rozhodli využít vlastních finančních prostředků sdružených do společné kasy. Výše poplatků by měla být odstupňována podle výše obratu jednotlivých podnikatelů, řádově jde o jednotky tisíců korun. Hlavní formou propagace by měla být interaktivní webová stránka a informace o jednotlivých farmách v tištěných médiích. „Chtěli bychom postupnou mediální propagací pracovat na tom, aby si spoluobčané více vážili zemědělců, lidí žijících a pracujících na venkově a aby nás nevnímali jako příživníky, kteří jim zvyšují deficit v rozpočtu,“ říká zakladatel projektu František Němec. Jeho úspěšnost vidí právě ve spolupráci farmářů, kteří se do projektu zapojí a především v kvalitním servisu, který svým zákazníkům poskytnou. Myšlenka prodávat část své produkce přímo na farmách má podle Františka Němce perspektivu. „Minimálně část spotřebitelů hledá v současné době stále více alternativu k nákupu potravin v supermarketech. My tuto možnost nabízíme prostřednictvím kvalitních a čerstvých potravin domácího původu a s jasně dohledatelným původem,“ podotýká František Němec. František Němec 1. viceprezident SMA ČR