Sněm zvolil nové prezidium a dozorčí radu společnosti

     
Dne 13. března se ve Služátkách na pelhřimovsku konal XIV. Sněm Společnosti mladých agrárníků. S ohledem na fakt, že se na posledním sněmu, který se konal v listopadu, nepodařilo plně obsadit prezidium plným počtem členů, byl i tento sněm volební. Po volbě orgánů sněmu a přednesení zprávy prezidenta SMA ing. Pavlem Moulisem došlo k schválení programu XIV. Sněmu SMA ČR.

Po nominacích na členství v prezidiu a dozorčí radě společnosti došlo k samotné volbě orgánů SMA. Nově byli zvoleni Petr Mareš ( bývalý předseda dozorčí rady, nyní prezident SMA ), František Němec ( dlouholetý člen prezidia ), Martin Müller ( člen starého prezidia ), Pavla Kratochvílová, Michal Večerek, Milan Douša a Magdalena Homolová ( noví členové ). Dozorčí radu nově posílili Miroslav Tichý jako předseda, Jan Čipl a stávající člen dozorčí rady a dříve dlouholetý člen prezidia David Smetana. Tento sněm byl tak trochu mezní v historii SMA. Již v loňském roce jsme oslavili 10 let naší činnosti, se kterou je pevně spjat dnes již bývalý prezident SMA ing. Pavel Moulis. Ten se rozhodl na XIV. sněmu již nekandidovat do prezidia organizace a společnost tak povede nový prezident. Bylo by proto dobré vzpomenout oněch uplynulých 10 let v čele s Pavlem Moulisem. Prvním prezidentem SMA se v listopadu 1999 stal Pavel Moulis, soukromý zemědělec z plzeňska a odborný asistent Pef ČZU v Praze. Hlavně díky jeho invenci a vedení týmu lidí se SMA podařilo za posledních deset let spoluprosadit, nebo přímo prosadit programy pro mladé zemědělce, případně programy, které zvýhodňovaly v rámci svých kritérií mladé zemědělce. Součtem podpor, které šly k mladým zemědělcům po vzniku SMA, tedy poté, co na českém agrárně-lobbistickém poli vznikla organizace hájící a prosazující zájmy mladých zemědělců a lidí žijících na venkově, a to jak v předvstupním i v povstupním období, se dostaneme k částce převyšující 1,6 miliardy českých korun. Bylo by příliš troufalé domnívat se, že to je dílem pouze jedné organizace, nicméně bylo by skromné tvrdit, že SMA v tomto procesu masivní podpory mladých zemědělců nehrála žádnou roli. Kromě Podpory mladých začínajících zemědělců v období před vstupem do EU, kdy z národních prostředků byli podporování mladí farmáři, přes zvýhodnění mladých zemědělců v rámci Operačního programu a Programu rozvoje venkova až k samostatnému opatření pro rozjezd zemědělského podnikání v podobě opatření I.3.2 Zahájení činnosti mladých zemědělců, se SMA aktivně podílela na spoluvytváření a připomínkování programů PGRLF Půda a Mládí, dále na programu Předčasné ukončení zemědělské činnosti a další. Jednalo se bezpochyby o úspěšných deset let, které začínaly rozpočtem orga